| | Sağlığı ve Hastalıkları >  | sağlık | Beslenme |

Sağlığı ve Hastalıkları

İnme Rehabilitasyonu için Zeka Oyunları

İnme mağdurları için rehabilitasyon terapileri, bireylerin hareket etmeleri, hareket etmeleri veya daha başarılı konuşmaları için bir araç sağlar. Fiziksel terapi, mesleki terapi ve konuşma terapisinin tümü açık davranışlara odaklanır. Beyni yeniden eğitmek için oyunların kullanımı daha yenidir ve bilimsel ve teknolojik gelişmelerimizle ilgilidir

Mirror Trick

1996'da, nörolog Dr. Vilayanur S.Racachandran ve arkadaşları ampute'lerden sanal bir gerçeklik kullanmasını istedi Kayıp uzuvlarının yansımasını yaşamak için kutu (orta çizgiye yerleştirilmiş bir ayna). Örneğin, kesilmiş sol uzuvları olan bir kişi sağ uzuvunu aynanın önüne yerleştirir ve sonuç sol uzuvun uzayda hareket ettiğini yansıtır. En ilginç sonuçlardan biri, hayalet uzuv ağrısı yaşayan birkaç hastanın, uzuvun bir yansımasını gözlemleyerek beynin eksik uzuv yumruğunu çözmesini emretmesiydi. Beyin, simüle edilmiş yumruk unclench'i izlediğinde, hayalet uzuv ağrısı giderildi.

Ramachandran'ın ilk yayınlanmış çalışmasından bu yana, "ayna kutusu" denilen birkaç araştırma çalışmasında, işlevsel iyileşmeye yönelik bir strateji olarak kullanıldı. inme kurtulanları. Örneğin, "Fiziksel Tıp Arşivleri ve Rehabilitasyon Arşivi" başlıklı 2003 tarihli bir çalışmada, beyin hareketini uygulayabilmesi için iyi hareket örnekleri vermek için bir araç sağlamak amacıyla, kronik evre inşası sağlanmışları ile hayal edilen hareketle birlikte bir ayna kutusu kullanılmıştır. bozulmuş bacak. 4 haftalık protokol, çeşitli basit ve karmaşık eylem dizileri üzerinde benzetilmiş uygulama içeriyordu. Katılımcılar kronik aşamada olsalar (inme sonrası 1 yıldan fazla) ve müdahale fiziksel pratik gerektirmemiş olsa da, simülasyon uygulamasının ardından engelli uzuvun gerçek performansında kazanımlar görüldü. >

Nintendo Wii sisteminden daha yüksek teknolojili bir sanal gerçeklik sürümü sunuluyor. Bireyler, boyutlarını ve boylarını yansıtan bir avatar olarak oturum açıp çeşitli sporları oynarlar.

2009'da Avustralya'daki Queensland Üniversitesi'nden araştırmacılar, Wii Fit ile olan deneyiminin denge üzerinde hemen etkili olduğunu bildirdi. ve güç. 2010 yılında, St Michael's Toronto'daki Toronto, inme mağdurlarının performansındaki iyileşmeyi değerlendiren klinik bir çalışmayı tamamlıyor. Wii grubuna atanan hastalar, 14 günlük bir süre boyunca 60 dakikalık sekiz Wii oyun seansından oluşan yoğun bir program alacaklar.

Sanal kullanmanın değerini bildiren birkaç vaka çalışması da var. motor performansını artırmak için Wii dünyası. Örneğin, 2008 yılında "Fiziksel Terapi" de yayınlanan bir çalışmada, boks, tenis, bowling ve golf gibi Wii spor oyunlarını kullanarak antrenmanlara katılan beyin felci olan bir ergen bildirildi. Antrenman sonrası görsel-algısal işlemedeki, postüral kontrol ve fonksiyonel mobilitedeki gelişmeler ölçüldü ve değer düşüklüğü ve fonksiyonel seviyelerde pozitif sonuçlar bulundu.

Ayna yansıması beyni bir uzuvun var olduğunu ve çalıştığını düşünerek kandırabilir Tamam, Wii beynini, kişinin tamamen farklı bir ortamda çalıştığını düşünmeye itiyor.

Robot Yardımlı Oyunlar

İnme rehabilitasyonu için en teknolojik beyin oyunları robot kullanıyor. Birkaç araştırmacı grubu, kullanımları için robotik cihazlar ve protokoller geliştiriyor. Cihazların çoğu kol hareketine özgüdür. "Beyin" dergisinde bildirilen 2008 yılında yapılan bir çalışmada, kronik evre inmeli kalanlar gerektiğinde yardım alabilecekleri bir el bileği robotu ile üç haftalık terapi almışlardır. Örneğin, robot bir eli daha hızlı veya doğru bir şekilde hareketli bir hedefe taşıyabilir. Bu eğitimden sonra iki önemli etki vardı. İlk olarak, tüm oturumlarda robot yardım alan katılımcılar (sadece yarısının aksine), en yüksek fonksiyonel kazanımları gösterdiler. İkincisi, MRG ile yapılan beyin taraması, terapi süresi boyunca, robotun başlattığı beyin değişiklikleriyle yapılan çalışmanın değişiklik gösterdiğini ortaya koyan terapi süresi boyunca artmış sensorimotor korteks aktivasyonunu ortaya çıkardı.

Robotların kullanımının bir dezavantajı, erişimin nispeten sınırlı olmasıdır. Tipik olarak, kullanım, bir rehabilitasyon laboratuarında araştırmaya katılan veya tıbbi araştırma ortamı içinde bulunan bir klinikte tedavi gören kişilerle sınırlıdır.

sağlık Endüstrisi Ruh Sağlığı Kamu Sağlığı Güvenliği ameliyatlar İşlemleri sağlık
Telif hakkı © Sağlığı ve Hastalıkları https://turk.globalbizfin.com Tüm hakları saklıdır
Bize ulaşın: web@globalbizfin.com