danışmanlık önemli bir yönü saldırı planı yaşıyor . Soru sormak için türlerioturumunakışını yönlendirmek yardımcı olacak karar vermek. Bir açık - uçlu soru birçok bilgi talep edecektir . Bunlar sadece konuşmaya başlamak ve onun zihin özgürce akmasına izin vermek için bir kişi almak için tasarlanmıştır . Açık uçlu sorular " Bu nasıl hissettirdi? " , Gibi ifadeler ile başlar ya da " Ne demek istiyorsun? " Kapalı uçlu sorular daha spesifik yanıtlar için gitmek ve genellikle evet ya da hayır yanıtları almak . Danışmanlar net olmayabilir bazı noktaları netleştirmek için kullanabilirsiniz . Örnekler olabilir : "Eğer iyi veya kötü hissettirecek mi ? " veya " tüm düşünmek mi ? "
Aktif Dinleme
danışmanlık girmek bir sürü insan onlar sadece birisi dinlemek gerektiğini size söyleyecektir . Aktif dinleme herhangi bir danışman için önemli bir araçtır . Etkin dinleme arkasındakifikir, müvekkilinin konuşmaya ve konuşmaya devam etmek , onu teşvik etmek için beden dilini kullanmak için izin vermektir . Onların yolunda sözel yol blokları atma önlemek için mümkün olduğunca az söylemek isteyeceksiniz . Eğer gerçekten yüz ifadeleri ve bazen bir " Tamam", " devam " ya da " sağ bırakarak ilgi göstermek zorunda . " Istemci, ilgili herhangi bir puan zihinsel veya fiili notlar alın. O başka bir soru geliyor ya da daha iyi onun sorunlarını anlamamıza yardımcı olur bir şey diyebilirsiniz .
Yansıma
yansımafikriistemci ne rephrasingdanışmandır dedi ve ona geri söyleyerek . Danışmanlar genellikle Bu ne " ya da" Ben karşılaştığınız olduğunu hissediyorum gibi görünüyor " " Ben , söyleyerek duymak "gibi ifadeler kullanır . " Bunun arkasındakifikir değil sadece sen dikkatle dinlerken sizin müşteriye göstermek için , ama aynı zamanda ona ne dediğini duymak içinfırsat verir . Bazen kelimeleri dinlerken başkası yeni bir bağlamda ve netlik sağlayacaktır geliyor .
Sandplay
sandplay çocuklarla ilgilenen veya genç yaygın olarak kullanılan bir tekniktir yetişkinler. Sandplay kum bir tepsi , bir su kabı ve aksiyon figürleri bir ürün yelpazesine içerir . Danışman bir hikaye anlatmak ya dadünya onu görünümünü paylaşmak birinerakamları kullanmak içinmüşteri sorar . Budanışman aklınmüşterinin devletinin gerçek bir fiziksel resimde verir . Sandplay çokaynı nedenlemüşteriye yardımcı olur .