Bu danışmanlık araç Karen Machover adında bir psikolog tarafından 1948 yılında geliştirilmiştir. Bu konuda çok fazla düşünmek değilmüşteri teşvik , çok rahat , düşük basınçlı bir şekildedanışman tarafından yaklaştı . Danışman bir kişi çizmek içinmüşteri sorar ve o bittiğindekarşı cinsten bir kişi çizmek için ona sorar . Danışman daha sonraistemciçizim hakkında daha fazla açmak için almak içininsanlar hakkında sorular sorabilirsiniz. Bukişi herhangi bir uzuvları ,yüz ifadesi ve oranlarını eksik ise dikkat etmek önemli olabilir . Sıcak renkler dışa dönüklük işaret ederken, soğuk renkler bir içine kapanık gösterebilir gibi ,kişi giyiyor hangi renkleri dikkat .
Ev - Ağaç - Kişi ( SDP)
geliştirildi John Buck tarafından , bu araç bir çocuğun zihinsel işleyişi ve iç dünyası hakkında çok şey ortaya çıkarabilir . Danışmançocuğa kağıt ve kağıt ve boya kalemi gibi eşyaları üç boş beyaz parçaları verir . Daha sonra bir ev , ağaç ve kağıtparçaları her bir kişi çizmek içinçocuğu sorar . Ağaçkendini bilinçsiz unsurlarını temsil ederken Teorisievinailesini temsil o var ,kişininkendisinin ya da başkalarının bilinçli yönlerini temsil eder. Sorular gibi daha fazla bilgi almak için istenebilir " mutlu bu evde yaşayaninsanlar mı ? " ya da " Bu ne tür bir ağaç nedir? " Bir renk bir üstünlüğü .
Kinetik Aile Çizim ( KFD )
Bu araç için depresyona işaret gibi ,çizimler boyunca kullanılan kaç renkler dikkat edin çocuklar 1970 yılında Burns ve Kaufman tarafından geliştirilmiştir . onun ailesine karşı bir çocuğun tutum ortaya ve aksi takdirde belirgin olmazaile dinamikleri yönlerini ortaya çıkarmak amaçlanmıştır . Danışman kendisi ve tüm ailesi yapmanın bir şeyin resmini çizmek içinçocuğu sorar . Her ne yaptığını kime , yanında duran kim dikkat , her şekil veyüz ifadelerigöreceli boyutları çok ev hayatı hakkında açığa olabilir . Sonundaçizim hakkında sorular sorarak önemli bir bileşenidir . Son travma doğru işaret olabilir ki, kırmızı ve siyah alışılmadık bir miktar için bir göz uzak tutun .
Squiggle Oyunu
Başlangıçta Donald Winnicott'a tarafından oluşturulan ve daha fazla tarafından geliştirilen Jean Thurow ," karalamalar oyun " eğlenceli , sözsüz bir şekildedanışman - müşteri ilişkisini geliştirmek için yardımcı olur interaktif ve derin danışmanlık aracıdır . Terapist sonramüşteriye devredecek ve bunun dışında bir çizim yapmak için onu teşvik , bir kağıt parçası üzerinde basit , serbest form çizgisini veya Squiggle çekecektir . Neistemci bu ilk satırda " görür" diye dönüştürür ne etkileyecektir . Danışman mavi Squiggle çekerseistemcisi ( örneğin mavi veya mor gibi ) benzer renklerdeçizim veya aksine bir renk düzeni (kırmızı veya turuncu ) bitirirse , dikkat edin. Buistemciterapötik ilişki uyumlu veya yanlış hissediyor olmadığını gösterebilir . İstemci daha sonraçizim yoluylamüşterinin deneyimi onun anlayışını iletişim girişimleri dönüştürmek içinterapist , bir Squiggle çizer .