Reddi keder Kübler - Ross'un beş etapilk. Bu ölme ya da ölümgerçeği kabul etmekbilinçli ya da bilinçsiz reddetmesidir. Reddi bir travmatik değişimşok ile başa çıkmak için doğal bir savunma mekanizmasıdır . Bu aşamada ,dünya ezici ve anlamsızdır . Bazı insanlar bu aşamada kalmış olur ve uzun bir süre içindiğer aşamalarında ilerleme olamaz. Reddi insanların keder duygularını adımlamak olur . Kübler - Ross göre , sadece kadar bir kişi işleyebilir olarak icar doğanın yoludur . Inkar kaybolur gibi ,yüzeye yükselişi inkar edildiduygular .
Öfke
Kübler - Ross öfkeiyileşme sürecinde gerekli bir sonraki adım olduğunu iddia . Keder bu ikinci aşamada , öfke sınırları yoktur. Bir kişi doğayla ve Tanrı ile , yaşam ile , ailesi ile , doktorlar ile , ölürkişi ile , kendisi ile kızgın olur . Bu öfkenin altında ağrı yasöfke korkulan ve sık sık karşı karşıya ya da ifade edilmez neden olan, olduğunu. Kübler - Ross olduğunu ifade sadece okaybıhiçlik sarılmak için bir çapa ya da geçici bir yapı haline gelebilir diyor . Ayrıca , öfke , bir kişininiyileşme sürecine devam etmek içingüç verir . Yas tutan bir kişi düşleyen
Pazarlık
Pazarlıkaşaması olduğuna geçici ateşkes ölen ya daölümgerçeği ters olabilir hangi elde edilebilir . Daha önce olduğuşekilde hayatını dönmek için yoğun bir istek kaynaklanan ,Kederli kişi " sadece buysa. " " Ne ait eğer " ve bir dizi kayıp olur Bu ile birleştiğinde farklı veya daha ciddi davranmaya söz vererekkaybı ile pazarlık olduğunu. Bir yol etrafında veyakaybı dışında görüşmeye çalışırken hüzünlendiriyorkişigeçmişte takılıp kalır .
Depresyon
Bu aşamada ,mağdur içine atılır mevcut . Karartıcı keder derinden hissetti ve onu sonsuza kadar sürecek gibi görünüyor . Kederlikişi hayat sevilen birkayıp, olmadan tek başına devam değer olup olmadığını merak , yoğun üzüntü bir sisin içinde yaşam ve güveç çekildi . Bu aşamada olduğu gibi zor gibi , bu keder ile ilgili olarak , Kübler - Ross göre gereklidir.
Kabul
Kabul , Kederlison aşaması busevilen biri olmadan olmak Tamam duygu değildir . Bunun yerine , nihayetbugünkü gerçeklik içinde yaşayan vekalıcı gerçeklik olarak kabul vardır. Müfreze ve duygusal objektiflik bu aşamayı karakterize . Kabul yaşam koşullarındaradikal değişimeuyum olduğunu . Bu aşama tamamlandığında ,mağdur kişi bir kez daha hayat ve duygu sevinç yeteneğine ile gitmek için istekli , yine canlı hisseder .