karşılığında hiçbir şey beklemeden başkalarına vererek başkalarına karşıbodhisattvası uygulamalar cömertlik , . Bu vererek yardım , öğretileri , malzeme ya da sunabileceği başka bir şeyşeklinde olabilir . Cömert olmak , o uzak açgözlülük ve cimrilik döner
sabır bir erdem olduğu söyleniyor .; aynı zamanda bir bodhisattva uygulamadır. Hasta olmak, o başkalarına zarar engelleyenyollarından biridir . Sabır başkalarına karşı öfke ve diğer olumsuz duyguların panzehiri olarak görülüyor .
Ahlakı ve Çabası
hissettiğini ne yaparak doğru ve başkalarına zarar değil , ve o olacak diyor gibi yapıyor , bodhisattvası etik uygulamaları . O ulaşan ve elde ederek , eylem tarafından memnun edilmiştir . Etik disiplini olumsuz davranışlardan kısıtlama , ve diğerleri (pozitif eylemler ) yardımcıdisiplindir . O da etik davranmıyor tarafından başarısız olanlara mümkün olan her danışmanlık sağlar . O uzakta ihtiyacı olanlardan açılmıyor .
Sıkı çalışma ve hedeflere doğru çaba Aradığınız , bodhisattvası çaba uygulamaları . Azmeden tarafından , o büyük başarılar elde etmiş ve tembellikinsan tehlikesinden de kaçınıyor . Onun çaba sevindirici. O şeyler kapalı ve cesaretsizlik koyarak kaçınır . O yapıcı olanı yapar , ve o övgü ya da saygı oluşturmak için bunu yapmaz . O başkalarına yardım etmek onu coşku içinde mütevazı olduğunu.
Konsantrasyon ve Bilgelik
Konsantrasyon farkındalık türüdür ve düzenli meditasyon veya yoga ile geliştirilebilir . Konsantrasyon, bireyselgelecek endişesi veyageçmişte konut değil ,şu an mevcut olmasını sağlar .
Bodhisattvası bilgelik istiyor . Bilgelik diğer tüm uygulamalarındoruk noktası olarak görülüyor . Bilgelik , o var gibi gerçeği görüyor , değil sadece etkileribireysel olarak . Onun eylemleri ve uygulamaları hakkında günlük analitik düşünce ile onun bilgeliğini artırır .
Toplumda ilgilendim , bodhisattvas aktif olarak uygulamalar yoluyla kendilerini değiştirmek vedünyayı daha iyi, daha insancıl bir yer haline getirmek için mücadele .