* Titreşim motorları:Bu motorlar çalıştırıldığında ciltte karıncalanma hissi yaratır. Kullanıcılara geri bildirim sağlamak için genellikle oyun kumandalarında ve mobil cihazlarda kullanılırlar.
* Force Feedback cihazları:Bu cihazlar kullanıcının cildine fiziksel kuvvetler uygulayarak nesneleri hissetmesine ve sanal ortamlarla etkileşime girmesine olanak tanır. Kuvvet geri besleme cihazları genellikle joystick'lerde, yarış direksiyonlarında ve hareket simülatörlerinde kullanılır.
* Sıcaklık kontrollü cihazlar:Bu cihazlar, sıcak veya soğuk nesneler gibi farklı hisleri simüle etmek için sıcaklıklarını değiştirebilir. Daha gerçekçi deneyimler yaratmak için sıklıkla VR ve AR başlıklarında kullanılırlar.
Dokunsal çevre birimleri, kullanıcılara fiziksel bir dokunma hissi sağlayarak VR ve AR deneyimlerinin gerçekçiliğini ve sürükleyiciliğini artırabilir. Bu özellikle eğitim simülasyonları, oyun ve tıbbi tedaviler gibi uygulamalar için önemli olabilir. VR ve AR teknolojileri gelişmeye devam ettikçe, dokunsal çevre birimlerinin daha gerçekçi ve ilgi çekici deneyimler yaratmada giderek daha önemli hale gelmesi muhtemeldir.