1. Yapı: Bir Petrarchan sonesi iki kıtadan oluşur:bir oktav (sekiz satır) ve bir sestet (altı satır), ABBA ABBA CDCDCD'nin kafiye şemasıyla. Milton'un "Körlüğü Üzerine", Miltonik sone formunu takip eden ABBA ABBA CDECDE'nin farklı bir kafiye şemasına sahiptir.
2. Üst Karakter: Petrarchan soneleri tipik olarak oktav ve sestet arasında tonun veya konunun değiştiği belirgin bir "dönüş" veya "volta"ya sahiptir. Miltonik sonelerde kayma, oktav ve sestet arasında değil, genellikle sekizinci satırdan sonra meydana gelir. "Körlüğü Üzerine" sekizinci satırdan sonra körlüğüne hayıflanmaktan daha düşünceli ve kararlı bir tona doğru geçiş yapan bir ton değişimine sahip.
3. Uzunluk: Miltonik soneler genellikle Petrarchan formu gibi on dört dizeden oluşur, ancak kafiye desenleri farklıdır. "Körlüğü Üzerine" her iki formda da ortak olan on dört satırlık yapıya bağlı kalıyor.
Bu nedenle, "Körlüğü Üzerine", Petrarchan sone formundan ziyade Miltonik sone formunun özelliklerine uygun olarak, özel kafiye şemasına ve sekizinci satırdan sonraki belirgin kaymaya dayanan bir Miltonik sone olarak kabul edilir.